Finchman (English)

 

 

The 24 year old guitarist, DJ, producer, songwriter and multi-instrumentalist from Constance (Germany), founded his own music label Finch Music in 2015. 

He now distributes his own songs through Zebralution.

 

Finchman describes his music as Pop/Electro/Vocal-House. 

Electronic synths and drums as well as analog instruments such as guitar, 

bass, kalimba or shaker are used. 

He produces all sounds with a great value placed on unique voices and lyrics.

 

Since 2013 he manages an urban fashion-label FINCHMAN

gaining popularity with his jumpsuits (sold on Amazon).

 

 

Finchman feat. Vanessa Elben & N.D. - Wake up at seven

 

 

His first project, he collaborated with two singers:

Vanessa Elben from Salem - Lake Constance. She is known from the tv show 

The Winner is - (Linda de Mol) and singer of the acoustic/pop band Elben,

as well as

N.D. from Stuttgart. He was part of the RnB group Jammin Crew

who gained 1st place with Big Fm's Beat Star.

With those and other musicians, Finchman will be producing more songs 

in the future.

 

The music video has more than 50,000 views on Youtube

On Soundcloud there are hourly positive reviews, mainly from the US, Canada, 

Germany and France.

 

Finchman can only be seen with a bird mask, whether in DJ-ing, during unplugged gigs or in his music videos.

 

 

 

 

Finchman  (Deutsch)

 

 

Der 24 jährige DJ, Producer, Songwriter, studierte Gitarrist und Multiinstrumentalist aus Konstanz am Bodensee gründete 2015 sein eigenes Musiklabel Finch Music. Über den international agierenden Distributor Zebralution vertreibt er nun seine Songs.

 

Seine Musik beschreibt er als Pop/Electro/Vocal-House, bei der sowohl elektronische Synths und Drums als auch Analoge Instrumente, wie Gitarre, Bass, Kalimbas oder Shaker zum Einsatz kommen. Dabei produziert er alle Sounds selbst und verzichtet auf “handelsübliche” Samples. Er legt großen Wert auf außergewöhnliche Stimmen, sowie alltägliche Songtexte, die uns zum Nachdenken anregen sollen.

 

Seit 2014 managed er sein eigenes Urban Fashion-Modelabel FINCHMAN , das vor allem durch seine Jumpsuits große Bekanntheit erlangt 

(Platz 1 bei Amazon, Jumpsuits)

 

 

Finchman feat. Vanessa Elben & N.D. - Wake up at seven

 

 

Für sein erstes Projekt holte er sich zwei Sänger ins Boot: 

Vanessa Elben aus Salem am Bodensee, bekannt aus der Sendung The Winner is mit Linda de Mol und Sängerin der Akustik/Pop Band Elben

und den Stuttgarter Sänger N.D. Er war ein Teil der RnB Gruppe Jammin Crew, die den ersten Platz bei Big Fm’s Beat Star erzielte.

Mit diesen und anderen Sängern wird er noch viele weitere Songs produzieren.

 

Das Musikvideo hatte binnen kürzester Zeit 50.000 Klicks auf Youtube - und auch auf Soundcloud gibt es stündlich positive Bewertungen… besonders aus den USA, Kanada, Deutschland und Frankreich.

 

Finchman gibt es nur mit Maske zu sehen. Ob beim Auflegen, bei unplugged

 

Gigs seiner Songs oder seinen Music Videos